Ozon Tedavisi
Ozon, bir rüzgardan sonra havada kokusunu hissedebileceğiniz bir moleküldür. Yani, şu anda soluduğunuzdan farklı bir oksijen şeklidir. Ozon molekülü; beyin fonksiyonlarını iyileştirir, mitokondrinin daha fazla enerji kazanmasına yardımcı olur, bağırsak bakterilerini ve toksik küfleri öldürür, yara iyileşmesini hızlandırır, iltihaplanmayı azaltır ve diş ve diş etlerini güçlendirir. Hem doktorunuzun hem de sizin gerçekleştirebileceğiniz farklı ozon tedavisi seçeneği bulunmaktadır. Yalnızca, tedaviyi güvenle gerçekleştirdiğinizden emin olmanız önemlidir. Ozon tedavisi, pek çok sorunun tedavisinde etkili olsa da, onu akciğerlere solumanız öldürücü olabilir.

Ozon Nedir?
Yağmurdan sonra havadaki o taze, temiz kokuyu seviyorsunuz değil mi? Ozon, rüzgar sırasında atmosferden elektrikle çekilen güçlü bir moleküldür. Ozon oksijendir; ancak, soluduğunuz oksijen moleküllerinden daha farklıdır. Benzersiz yapısı, onu vücudunuzdaki güçlü bir sinyal molekülü ve değerli bir biyo-kırma aracına dönüştürmektedir.

Ozon Tedavisi Nedir?
Ozon tedavisi; vücudunuza, az miktarda ozon ile kontrollü bir şekilde su vermektedir. Dünya üzerinde, 50 yıla yakın bir süredir uygulanan bu tedavi seçeneği, pek çok hastalığın tedavisinde kullanılmaktadır. O3 ozon molekülü; normalde soluduğumuz oksijen formundan (O2) farklı olarak, üç adet oksijen atomu içermektedir. Farklı bir deyişle, ozon farklı bir oksijen şeklidir. Ozon vücudunuza girdiğinde, ekstra oksijen atomu hemen vücudunuzdaki hücre zarlarınızla reaksiyona girer ve serbest radikaller oluşturur. Serbest radikal denince; normalde size zarar verdiğini ve hücrelerin yaşlanmasını önlemek için bol miktarda antioksidan almanız gerektiğini düşünürsünüz. Ancak, bazı durumlarda serbest radikaller, sizin için iyi olabilir. Uzmanlar; vücudumuzun yaptığı hiçbir şeyin aslında kötü olmadığını belirtiyor. Serbest radikaller; doğru miktarda olduğunda, aslında faydalı olabilir. Buna örnek olarak, egzersizi gösterebiliriz. Egzersiz yapmak kaslarınızda serbest radikaller oluşturur ve neden oldukları iltihaplanma, daha fazla mitokondri ile daha güçlü ve daha etkili bir kas oluşturmanızı sağlar. Ozon tedavisi, pek çok sağlık probleminin tedavisinde güçlü bir tedavi seçeneği olsa da; yanlış ve yetkisiz bir uygulama zarar verici olabilir.

Ozon Tedavisinin Faydaları
Ozon tedavisi; ozon molekülünü nasıl aldığınıza bağlı olarak, vücudunuzdaki pek çok sistemi etkilemektedir. Ozon tedavisinin faydalarını şöyle sıralayabiliriz:
• Enerji Üretimini Arttırır: Az miktarda ozon, serbest radikalleri yavaşça vurgular ve enerji üretiminde daha güçlü ve daha verimli olmalarını sağlar.
• Beyin Fonksiyonlarını Güçlendirir: Serbest radikaller, kan ve beyin bariyerlerini geçerek, büyük bir mitokondri konsantrasyonuna sahip olan beyninize ulaşabilir. Bu durum; ozon tedavisinin, felç olan insanların, felçten sonra beyin fonksiyonlarını kurtarmalarına yardımcı olmasının nedenidir.
• İltihaplanmayı Azaltır: Vücudunuzu serbest radikaller ile doldurma fikrinin iltihaplanmayı azaltması kulağa garip gelebilir, ancak bu doğru. Burada önemli olan, doğru miktarı almaktır. Düşük miktarda ozon seviyeleri, hücrelerinizi strese sokmaktadır. Bu da, iltihaplanmanın azalması için gerekli olan süreci başlatır.
• Yaraların Daha Hızlı İyileşmesini Sağlar: Ozon molekülü; yaraların daha hızlı iyileşmesine yardımcı olur. Özellikle, kronik hale gelmiş ya da tedaviye direnç gösteren yaralar üzerinde de etkilidir.
• Antibakteriyel ve Antimikrobiyaldir: Ozon tedavisi, başlangıçta içme sularını sterilize etmek için kullanıldı. Bunun üzerine yapılan araştırmalar; bakterilerin, antibiyotiklere dirençli olsalar da, enfeksiyonları tedavi ettiklerini gösterdi. Ozon molekülü; bakteri ve mikropları tamamen temizlemektedir.
• Dişleri ve Diş Etlerini Güçlendirir: İltihaplanma karşıtı ve antibakteriyel bir molekül olan ozon; dişlerinizi ve diş etlerinizi güçlendirir. Birçok diş hekimi, ozon tedavisini uygulamaktadır. Bu tedavi, diş hastalıklarının tedavisinde de kullanılmaktadır.

Ozon Tedavisi Nasıl Gerçekleştirilir?
Ozon tedavisinden yararlanmanın birkaç farklı yolu vardır, ancak uygulamaya başlamadan önce, ne yaptığınızı biliyor olmanız önemlidir. Her şeyden önce, ozonu solumamanız önemlidir. Ozon tedavisini evde uygulayacaksanız, araştırmanızı iyi yaptığınızdan emin olmalısınız. Ozon molekülünü vücudunuza almanın birkaç farklı yolu vardır. Hangisinin sizin için en iyisi olacağı, hedeflerinize ve ihtiyaçlarınıza bağlıdır. On Seans Ozon Tedavisi: Bu yöntem, en etkili ozon tedavisidir. Doktorunuz, önce vücudunuzdan bir miktar kan alır. Ardından ona ozon verir ve ardından arka arkaya on kez vücudunuza gönderir. Ozonlanmış Su ve Yağ Tedavisi: Bu, ozon tedavisinin en pratik şeklidir. Ozon, suya ya da yağa katılır ve yutulur. Böylece, ozon midenize iletilmiş olur. Bu yöntem, bağırsaklardaki bakteri ve parazitleri temizlemede etkilidir. Ayrıca, ağız hijyenini korumak için, diş ve diş etlerini ozonlanmış su ya da yağ ile fırçalamak da etkili olabilir. Ozon İğnesi: Ozon molekülü, hemen her bölgeye enjekte edilebilir ve enjekte edilen bölgeye yakın olarak etki etmektedir. Ozon iğnesi; ozon molekülünün belirli organlardaki tümörlerin alınması için de uygulanabilir. Ozon tedavisinin güvenli bir şekilde gerçekleştirilmesi için en etkili yol, uygulamayı bir doktorun gerçekleştirmesidir.