Mezoterapi; cilt yaşlanması, ciltte renk eşitsizliği, selülit tedavisi ve saç dökülmesi gibi estetik bozuklukları düzeltmek için, cilt yüzeyine mikro-enjeksiyonların yapıldığı tıbbi bir tekniktir. Aslında tamamlayıcı tıpta ağrı tedavisi için de çok faydalı bir yöntemdir. Mezo sözcüğünün kökeni, cildin orta katmanından gelmektedir. Mezoterapi ise; vücut ve saç derisinde, tam olarak ihtiyaç duyulan yere doğru tedavinin uygulanmasıdır. Mezoterapi; doğru maddelerle uygulandığında çok etkili bir prosedürdür ve çok çeşitli rahatsızlıkları gideren bir tedavi yöntemidir. Uygulama sırasında enjekte edilen çözelti; kişinin ihtiyaçlarına göre belirlenen çok çeşitli vitamin, mineral, ko-enzim, amino asitler içerebilir. Mezoterapi uygulamalarında en sık kullanılan içerik; bölgede elastikiyeti ve kollojen üretimini arttırmak için cildi gençleştirme özelliği bulunan hyalüronik asittir.

NEDEN MEZOTERAPİYİ SEÇMELİYİM ?
· Yaşlılık belirtilerini azaltır
· İnce çizgileri ve kırışıklıkları giderir
· Ciltteki renk değişimlerini, sivilce izlerini ve güneş lekelerini giderir
· Cilt daha genç ve daha parlak bir görünüm kazanır
· Cildin sıkılaşmasını sağlar

MEZOTERAPİ NASIL YAPILIR?
Mezoterapi uygulamaları, ortalama 30 dakika sürmektedir. Uygulama öncesinde; ciltteki problemler belirlenir ve alerjilerin kaydedilmesi için bir analiz yapılmaktadır. Mezoterapi sırasında; cilde vitamin, mineral, amino asit, enzim ve doğal bitki özleri karışımı sağlayan bir karışım enjekte edilmektedir. Bu karışımlar; ciltteki elastikiyeti ve kollojen üretimini arttırmaktadır. Cildin sıkılaşmasını sağlayan ve yeni cilt hücrelerinin gelişmesini teşvik eden mezoterapi uygulamaları; cildin daha taze ve daha genç görünmesini sağlar.

Uygulama sırasında hissedeceğiniz tek rahatsızlık, iğnelerin enjekte edildiği zamandır. Genel olarak, huzursuzluk yaratmayan hafif bir karıncalanma hissi şeklinde görülse de, uyuşturucu bir krem uygulanabilir. Mezoterapi sonrasında ciltte birkaç saat kızarıklık görülebilir; ancak bu kızarıklık, genellikle 1 gün sonra kendiliğinden kaybolacaktır.

MEZOTERAPİ SONUÇLARI NE ZAMAN GÖRÜLÜR ?
Mezoterapi uygulamaları anında sonuç verir. Bu nedenle; cildinizi özel bir güne hazırlamanız gerektiği zamanlar için çok iyi bir seçimdir. Mezoterapi seansları tekrarlandıkça, 6 aya kadar süren daha iyi sonuçlar elde edersiniz. Nasıl bir tedavinin uygulanacağı ve kaç seans tekrarlanacağı, kişiden kişiye değişiklik gösterir ve en iyi sonuçlar için, genellikle 3-5 seans devam edilmesi gerekmektedir. Doktorunuzun önerdiği seanslar tekrarlandığında, yılda iki seans şeklinde tekrarlamanız önerilir.

RİSKLERİ VE YAN ETKİLERİ VAR MIDIR?
Mezoterapinin, sık sık alerjik reaksiyon gösteren hastalara uygulanması önerilmemektedir. Uygulamalarda çok fazla risk söz konusu değildir; ancak, maddeler cilde enjekte edilmeden önce alerji durumları test edilmelidir. Küçük kan damarları, enjeksiyonlardan etkilenebilir ve bu, ciltte morluklara neden olabilir. Daha koyu cilt tiplerinde, ciltte daha koyu lekelenmeler meydana gelebilir.