Kuru ve ıslak kupa tedavisi insanlık tarihinin en eski bilinen tedavi yöntemlerindendir. İl bilgiler Çin kökenli olup daha sonra Müslüman ve batı toplumlarda da uygulanır olmuştur. Sistemli olarak ilk defa Mısırlılar kullanmıştır. Galen Erasistraus’u kupa kullanmadığı için kınamıştır.

*1683’te Bellini İtalya’da
*1813’te Thomas Mapleson İngiltere’de
kupa tedavisini kullanmışlardır.
*1834’te Gillespie Boston Medical and Surgical Journal’da kupa malzemelerini detaylı anlatmıştır.
*El-Cevziyye, İbni Sina gibi bilginler de kupa ile ilgili bilgilerini paylaşmışlar ve önermişlerdir.

Kupa tedavileri hiç bir ilaç ile etkileşmezler ve standart tedavinin öngörülemez bir yan tesiri yoktur. Hastalık tedavisinin yanında kupa tedavisinin en önemli gücü SAĞLIĞIN KORUNMASINDA kullanılmasıdır.

KURU KUPA
Kuru kupa tedavisi bir çok sorunda etkili olan girişim gerektirmeyen kansız bir işlemdir. Ayrıca karmaşık ve pahalı olamması ve kolay ulaşılabilir olması d diğer üstünlüklerindendir.

ISLAK KUPA TEDAVİSİ
Bu tedavi de uzun süredir uzak doğu, batı ve islam toplumlarında uygulanmaktadır. Temel felsefesi vücudun kendi iyileştirme mekanizmalarını tahrik edip uyarmasıdır. Ayrıca insanda toksinler en çok cilt altı deride birikier ve bunu ıslak kupa tedavisi dılında almak çok zordur. Kliasik kan vermek, dolaşımdaki kanı aldığı için ıslak kupa tedavisi ile aynı işe yaramaz. Vücuda atılan çiziklerin Endorfin salgıladığı bilinmektedir. Balgami mizaca ıslak kupa önerilmezken Demevi mizaca çok faydalıdır.

*Dr. Zihni Çıralı’nın TCM Cupping Therapy isimli kitabı’ndan faydalanılmıştır.