Kimyasal Soyma (Chemical Peel)

Kimyasal soyma işlemi ile ilgili bilginiz yoksa; terimin kendisi, ilk duyduğunuz anda koşarak uzaklaşmanıza neden olabilir. Kimyasal peeling ismi, yüzünüzde görmek isteyebileceğiniz bir şey gibi görünmese de bu  yanlış algıdan dolayıdır. Kimyasal soyma işlemi; ciltteki kırışıklıklardan sivilce problemlerine, lekelere ve ciltte renk eşitsizliğine kadar bir dizi cilt problemi için harika bir çözümdür.

Bu nedenle; daha parlak, daha pürüzsüz ve daha genç görünen bir cilt elde etmenin bir yolunu arıyorsanız, kimyasal soyma işlemleri, sizin için en doğru seçenek olabilir. Peeling yaptırmayı düşünmeden önce, daha fazla bilgiye mi ihtiyacınız var? Aşağıda, kimyasal peeling işleminin faydaları hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

Çizgileri ve Kızarıklıkları Azaltır

Kimyasal soyma uygulamaları; cildin üst tabakasını soyarak daha taze, daha pürüzsüz ve çizgilerin azaldığı yeni bir tabaka ortaya çıkarmaktadır. Bu nedenle, bazen yüzeysel kırışıklıkları gidermek için hafif bir uygulama yeterlidir. Estetik hedeflerinize bağlı olarak, daha derin bir soyma işlemi gerekebilir.

Güneş Hasarlarını OnarırKimyasal Soyma (Chemical Peel)

Güneş ışınlarından kaynaklanan radyasyona maruz kalmak, erken yaşlanma belirtilerinin %90’ını oluşturmaktadır. Kimyasal soyma işlemi; yüz, dekolte, boyun ve göğüs bölgesindeki güneş lekelerini onarmaya yardımcı olur.

Akneleri Giderir

Yapılan araştırmalar, özellikle salisilik asit içeren kimyasal soyma uygulamalarının; sivilce problemlerini %50-75 oranında azalttığını ve hastaların önemli ölçüde iyileşme yaşadığını göstermektedir. Akne problemlerini tedavi eden kimyasal soyma uygulamaları, genel olarak daha hafiftir; çünkü, akne, genellikle yüzeysel bir problemdir.

İz Tedavisi

Orta dereceli kimyasal soyma işlemleri, cildin daha alt katmanlarına inerek, hem yüzeyde yer alan akneleri hem de cilt yüzeyinde yer alan skarları tedavi etmektedir. Ciltteki daha belirgin izlerin görünümünü azaltmak isterseniz, daha derin bir soyma işlemi gerekebilir.

Renk Eşitsizliklerini GiderirKimyasal Soyma (Chemical Peel)

Kimyasal soyma işlemleri; yaşa bağlı cilt lekeleri ve sivilce nedeniyle ciltte oluşan renk eşitsizliğini gidermek için harika bir seçimdir. Kimyasal soyma; yüz, boyun, göğüs ve ellerdeki renk eşitsizliklerini gidermede etkilidir.

Bakım Ürünlerinin Etkinliğini ArttırırKimyasal Soyma (Chemical Peel)

Kimyasal soyma işlemi, kullandığınız ürünlerin ve serumların etkinliğinin artmasını sağlar. Bu işlem, cilt yüzeyindeki ölü derilerin tamamını giderdiğinden; kullandığınız ürünler cilt tarafından daha faza emilir ve etkileri daha hızlı bir şekilde görülmeye başlanır.

Tüm kimyasal peeling işlemlerinin aynı olmadığı unutulmamalıdır. Bazıları, cilt yüzeyindeki sorunları tedavi ederken, bazıları cildin daha derin katmanlarındaki problemleri gidermektedir. Hangi tip kimyasal soyma işleminin size daha uygun olduğunu belirlemek için, mutlaka bir uzmandan yardım almalısınız.  Daha detaylı ve size özgün bilgiler için hekimlere danışınız.

Sorunuz Sorabilirsiniz.